BBudowniczy BBudowniczy
427
BLOG

Czy Legia odpadła z LM przez męskich hejterów i seksistów?

BBudowniczy BBudowniczy Rozmaitości Obserwuj notkę 15

 Z dużym zażenowaniem przeczytałem wpis Kamila Sikory z portalu Natemat  na temat ostatnich wydarzeń w Legii Warszawa:

natemat.pl/112843,wrog-publiczny-numer-jeden-marta-ostrowska-seksisci-obwiniaja-kierownik-legii-warszawa-za-kare-od-uefa

Otóż według dziennikarza, Pani Marta Ostrowska, kierownik drużyny Legii Warszawa, została uznana za winną walkoweru dla Legii głównie dlatego ze jest..... kobietą! "Sztab Legii zawinił, babę powiesili. Kibice wylewają morze hejtu na Martę Ostrowską, bo najłatwiej zaatakować kobietę" grzmi Pan Kamil, określając osoby nieprzychylnie wyrażające się na jej temat "męskimi hejterami" i "seksistami". Bo przecież powszechnie wiadomo, że kierownik drużyny nie należy do sztabu zespołu. Niewiele brakuje, by napisał że Pani Marty nie powinno się w żaden sposób krytykować ani za dużo od niej wymagać, gdyż jest.....kobietą. Piłkarz nie strzelił karnego? Można krytykować. Trener przegrał kolejny mecz? Można, a nawet należy zwolnić. Kobieta współodpowiedzialna za wielomilionowe straty? Jej krytyka to "seksizm w tradycyjnym polskim wydaniu.", bo "kobieta w świecie piłki nie ma łatwo."

Zdegustowanie wpisem okazali też wpisujący się po artykułem internauci:

"Z takich artykułów wychodzi wasz seksizm. Normalny człowiek nie zwraca uwagi czy osobą która zawiniła jest kobieta czy mężczyzna. Jak ktoś spieprzył w tak ewidentny sposób to powinien ponieść tego konsekwencje."

"Święta racja, co to za różnica czy to kobieta czy mężczyzna. Jeżeli za zgodność składu z przepisami odpowiada kierownik drużyny - powinny zostać wobec niej wyciągnięte konsekwencje. Jeżeli nie kierownik to wobec osoby, która za to odpowiada. Bez oglądania się na płeć. "

" Czy dlatego, że ktoś jest kobietą, to nie można tego kogoś skrytykować? Kierownik drużyny jest kierownikiem drużyny i chcąc-nie chcąc odpowiada również za sprawy formalne. Możemy oczywiście przegiąć z feminizmem i znaleźć innego winnego, którego podstawową winą będzie jednakowoż to, że urodził się z wackiem, ale to chyba nie na tym ma polegać równouprawnienie, że kobiety nie można skrytykować nawet w sytuacji jednoznacznej. "

"Autor artykułu najpierw niech zagłębi temat i poczyta co wypisują kibice np. o Bednarzu. Próbuje Pan dorobić ideologię do krytyki totalnej niekompetencji. Tu nie ma znaczenia płeć - zresztą paradoksalnie dyskryminuje Pan kobiety, sugerując wobec nich bardziej pobłażliwe i mniej krytyczne podejście aniżeli do mężczyzn,"

Ze swojej strony nie zamierzam oceniać Pani Kierownik i ustalać w jakim stopniu jest winna za wtopę Legii. Osobiście bardzo jej współczuję, tak samo jak i żałuję tego, że kolejny rok nie będziemy mieć zespołu w Lidze Mistrzów. Ale nie mogę się powstrzymać, by nie zacytować Panu Sikorze fragmentu wypowiedzi samej Pani Marty:

"Co należy do zakresu pani obowiązków?

- Nie dostałam od nikogo listy, ale wiem, co mam robić. Organizuję sparingi, wyjazdy, noclegi i pilnuję przedmeczowych protokołów. Liczenie kartek czy wpisywanie w okienko numerów zawodników to przecież nic trudnego.Robiąc na Legii przetargi, liczyłam w życiu dużo poważniejsze rzeczy.

(...) Jestem jednak świadoma, że zanim dostałam tę propozycję, to moje kompetencje zostały dokładnie sprawdzone i ocenione. Legia to jest zbyt poważny klub, żeby powierzając mi tę funkcję, wystawiał siebie i mnie do wiatru. 

m.legia.sport.pl/legia/1,139309,13415400,Marta_Ostrowska__W_Legii_jak_za_sterami_mysliwca.html

BBudowniczy
O mnie BBudowniczy

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Rozmaitości